«پوتین» نخست‌وزیر جدید روسیه را معرفی کرد درگیری‌های شدید در شمال و جنوب نوار غزه آغاز شد (۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) لیست شعب اخذ رأی در مشهد + آدرس آیت‌الله علم‌الهدی: حضور در مرحله دوم، تکمیل انتخابات است | سرنوشت هیچ‌کس در این کشور جدا از سرنوشت جامعه نیست + فیلم رئیس کمیته اجرایی انتخابات مشهد: امسال ابتکارات زیادی در ستاد انتخابات شهرستان مشهد داشتیم وزارت خارجه پاکستان خط لوله گاز ایران را اولویت خود عنوان کرد هلاکت چهار نظامی صهیونیست در رفح با چه مدارکی می توان در انتخابات شرکت کرد؟ حمله موشکی از لبنان به الجلیل در شمال اراضی اشغالی سخنگوی شورای نگهبان: انتخابات تا ساعت ۱۸ ادامه دارد + فیلم تاکید رئیس ستاد انتخابات کشور بر مزایای برگزاری انتخابات الکترونیکی قالیباف رای خود را در صندوق الکترونیکی انتخابات ثبت کرد حمله پهپادی مقاومت عراق به پایگاه نظامی اسرائیل در ایلات فرماندار مشهد: مشکل خاصی در شعب اخذ رای نداریم+ فیلم وزیر کشور: ۶۰ درصد صندوق‌ها در مرحله دوم انتخابات الکترونیکی است رئیسی با اعضای دفتر رهبری و جامعه مدرسین حوزه علمیه قم دیدار کرد تازه‌ترین آمار برگزاری الکترونیکی دور دوم انتخابات مجلس اعلام شد توصیه ستاد انتخابات کشور به اعضای شعب اخذ رای استاندار خراسان رضوی: مردم مشهد و کلات در دور دوم انتخابات کار را تمام کنند+ فیلم رهبر معظم انقلاب: انتخابات نشانه‌ی اراده و تصمیم‌گیری مردم است | اهمیت مرحله‌ی دوم انتخابات کمتر از مرحله‌ی اول نیست + فیلم
سرخط خبرها

واکنش نماینده نیشابور به تغییر ساعت کارمندان: مجلس نقشی در تغییر ساعت نداشت| خانواده‌ها دچار مشکلات جدی شدند

  • کد خبر: ۱۶۸۷۵۳
  • ۲۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۳
واکنش نماینده نیشابور به تغییر ساعت کارمندان: مجلس نقشی در تغییر ساعت نداشت| خانواده‌ها دچار مشکلات جدی شدند
عضو کمیسیون اصل ۹۰ با انتقاد از تصمیم دولت برای تغییر ساعت کاری کارمندان دولت گفت: اینکه دولت به بهانه صرفه‌جویی در انرژی ساعت کاری ادارات را تغییر داده نه تصمیمی کارشناسی است نه عقلایی، بسیاری از خانواده‌های ایرانی با این تصمیم دولت دچار مشکلات جدی شدند.

به گزارش شهرآرانیوز، احسان ارکانی با باین اینکه بر فرض که استدلال دولت در تغییر ساعت کارمندان صرفه‌جویی در مصرف انرژی باشد گفت: اولاً بسیاری از کارشناسان معتقدند که این میزان صرفه‌جویی از انرژی آنقدر چشمگیر نیست که جامعه را دچار مشکلات جدی کرد و بر فرض درست بودن این منطق چرا دولت یک ساعت از ساعت اداری کارمندان کم نمی‌کند؟

نماینده مردم نیشابور، فیروزه، زبرخان و میان جلگه در مجلس با بیان اینکه این تصمیم دولت هزینه‌های جانبی دیگری برای برخی از دستگاه‌ها ایجاد کرده است گفت: مثلاً کارمندان بخش‌های خدماتی مانند مترو که باید از ساعت ۴ صبح سرکار باشند هزینه‌های مازادی را برای دستگاه‌های خدماتی ایجاد می‌کند که عملاً این تصمیم به جای ایجاد فرصت برای کشور هزینه ساز شده است.

عضو مجمع نمایندگان استان خراسان‌رضوی افزود: نکته دیگری که در تماس‌های مکرر از سوی مردم با نمایندگان مطرح شده است موضوع عدم بهره‌وری کارمندان دولت در این تغییر ساعت است! آیا کارمندی که ساعت ۶ صبح و قبل از بیدار شدن ارباب رجوع از خواب سرکار حاضر می‌شود چقدر فضای اقتصادی کشور را به جلو سوق می‌دهد؟ این در حالی است که برخی از اصناف مانند بازاریان که به صورت سنتی از ساعت ۹ و ۱۰ صبح کارشان را آغاز می‌کنند عملاً هیچ بهره‌ای از این تصمیم دولت نمی‌برند که هیچ در برخی از بخش‌ها مانند استفاده از خدمات بانکی که ساعت ۱۲ رسما تعطیل است، نمی‌توانند استفاده کنند.

وی با انتقاد از فرافکنی و حاشیه‌سازی علیه مجلس در خصوص تغییر ساعت کاری کارکنان دولت گفت: مجلس هیچ نقشی در تغییر ساعت کارمندان نداشته است و تغییر ساعت کاری ادارات تصمیم دولت بوده است.

ارکانی با بیان اینکه برخی رسانه‌ها امروز به طعنه گفته‌اند چطور کارمندان دولت ساعت ۶ سرکار می‌روند و نمایندگان مجلس ساعت ۸ کارشان را شروع می‌کنند گفت: اولاً ساعت آغاز صحن علنی مجلس ساعت ۸ صبح است و نمایندگان پیش از این ساعت در مجلس حضور دارند ثانیاً قوا در چارچوب برنامه‌های سازمانی خودشان ساعات کاری کارکنان‌شان را تنظیم می‌کنند و قرار نیست وقتی قوه مجریه ساعت کاری‌اش را ساعت ۶ کرده است دیگر قوا هم خودشان را با دولت تنظیم کنند. ثالثاً برای نمایندگان مجلس که شبانه روزی در معرض تماس و پیام و مراجعات مردم از سراسر کشور و حوزه انتخابیه هستند و حتی در روز‌های تعطیل نیز درحال فعالیت و سرکشی و جلسات در حوزه انتخابیه می‌باشند اساسا ساعت کاری و تعطیلی معنا ندارد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->